How to read newspaper

How to read newspaper part 3

Shakhina Khatun (30) suffered serious burn injuries at her house at Bazargram Rahimpur village under Kaligonj upazila on Monday night

Police said,Shahidul Islam (40) husband of Shakhina, illegally threw acid on her after a family feud. She was immediately taken to Kaligonj health complex.Shakhina is the second wife of Shahidul and mother of two daughters.

Shakhina Khatun (30)suffered serious burn injuries at her house at Bazargram Rahimpur village under Kaligonj upazila on Monday night

সোমবার রাতে কালীগঞ্জ উপজেলার বাজারগ্রাম রহিমপুর গ্রামে নিজ বাড়িতে আগুনে পুড়ে গুরুতর আহত হন শাখিনা খাতুন (৩০)।

Police said,Shahidul Islam (40) husband of Shakhina, illegally threw acid on her after a family feud.

পুলিশ জানায়, পারিবারিক কলহের জেরে শাখিনার স্বামী শহিদুল ইসলাম (৪০) অবৈধভাবে তার ওপর এসিড নিক্ষেপ করে।

She was immediately taken to Kaligonj health complex.

সঙ্গে সঙ্গে তাকে কালীগঞ্জ স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে নিয়ে যাওয়া হয়।

Shakhina is the second wife of Shahidul and mother of two daughters.

শাখিনা শহিদুলের দ্বিতীয় স্ত্রী এবং দুই কন্যার জননী।

 

Serious burn injuries

মারাত্বক রুপে দগ্ধ হওয়া

Illegally

অবৈধভাবে

Family feud

পারিবারিক কলহ

সোমবার রাতে কালীগঞ্জ উপজেলার বাজারগ্রাম রহিমপুর গ্রামে নিজ বাড়িতে আগুনে পুড়ে গুরুতর আহত হন শাখিনা খাতুন (৩০)।

পুলিশ জানায়, পারিবারিক কলহের জেরে শাখিনার স্বামী শহিদুল ইসলাম (৪০) অবৈধভাবে তার ওপর এসিড নিক্ষেপ করে। সঙ্গে সঙ্গে তাকে কালীগঞ্জ স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে নিয়ে যাওয়া হয়।শাখিনা শহিদুলের দ্বিতীয় স্ত্রী এবং দুই কন্যার জননী।

Acid throw on 2 Housewives in Jessore-

যশোরে ২ গৃহবধুর ওপর এসিড নিক্ষেপ

Two housewives were injured seriously in Jessore villages when acid was thrown on them by their respective husbands.Police arrested an old man in this connection.

One Islam Mollah (62), an employee of Jessore Jute Industries under Noapara Industrial Area of Abhaynagar Upazila used to live at village Zafarpur near Noapara Bazar with his second wife Halima Khatun while his first wife was living at his village home at Kumarkhali under Kushtia district with two children during the last few years.Halima Khatun who has engaged in a stone-breaking apart goes out off and on for her livelihood which aroused suspicion in her husband and was frequent family altercation between them.

At one stage during altercation, Islam Mullah threw acid on her wife on the night of December, 29 and her face and body were injured.The neighbours informed police who rushed to the spot and apprehended him.

In another incident,One Shahidul Islam threw acid on his wife Shakhina Begum of village Rahimpur under Kaligonj upazila.

Two housewives were injured seriously in Jessore villages when acid was thrown on them by their respective husbands.

যশোরে গ্রামে দুই গৃহবধূর ওপর স্বামীর অ্যাসিড নিক্ষেপে গুরুতর আহত হয়েছেন।

Police arrested an old man in this connection.

এ ঘটনায় এক বৃদ্ধকে আটক করেছে পুলিশ।

One Islam Mollah (62), an employee of Jessore Jute Industries under Noapara Industrial Area of Abhaynagar Upazila used to live at village Zafarpur near Noapara Bazar with his second wife Halima Khatun while his first wife was living at his village home at Kumarkhali under Kushtia district with two children during the last few years.

অভয়নগর উপজেলার নোয়াপাড়া শিল্প এলাকায় যশোর জুট ইন্ডাস্ট্রিজের একজন কর্মচারী ইসলাম মোল্লা (৬২) তার দ্বিতীয় স্ত্রী হালিমা খাতুনের সাথে নোয়াপাড়া বাজারের কাছে জাফরপুর গ্রামে থাকতেন এবং তার প্রথম স্ত্রী কুষ্টিয়া জেলার অন্তর্গত কুমারখালীতে তার গ্রামের বাড়িতে থাকতেন। গত কয়েক বছরে দুই সন্তানের সাথে।

Halima Khatun who has engaged in a stone-breaking aart goes out off and on for her livelihood which aroused suspicion in her husband and was frequent family altercation between them.

হালিমা খাতুন যিনি একটি পাথর ভাঙার শিল্পে নিযুক্ত ছিলেন তিনি তার জীবিকার জন্য বাইরে চলে যান যা তার স্বামীর মধ্যে সন্দেহ জাগিয়ে তোলে এবং তাদের মধ্যে প্রায়ই পারিবারিক ঝগড়া হয়।

At one stage during altercation, Islam Mullah threw acid on her wife on the night of December, 29 and her face and body were injured.

কথা কাটাকাটির একপর্যায়ে ২৯ ডিসেম্বর রাতে ইসলাম মোল্লা তার স্ত্রীর গায়ে এসিড নিক্ষেপ করে এবং তার মুখমন্ডল ও শরীরে জখম হয়।

The neighbours informed police who rushed to the spot and apprehended him.

প্রতিবেশীরা পুলিশকে খবর দিলে ঘটনাস্থলে গিয়ে তাকে আটক করে।

In another incident,One Shahidul Islam threw acid on his wife Shakhina Begum of village Rahimpur under Kaligonj upazila.

অন্য এক ঘটনায়, কালীগঞ্জ উপজেলার রহিমপুর গ্রামের শহিদুল ইসলাম তার স্ত্রী শাখিনা বেগমের ওপর এসিড নিক্ষেপ করেছে।

Respective

নিজ নিজ

In this connection

এ ব্যাপারে

Employee

কর্মচারী

Altercation

কথা কাটাকাটি

Apprehend

গ্রেফতার করা

Off and on

প্রায়শই বা প্রায় সময়ই/মাঝেমধ্যে

যশোরে গ্রামে দুই গৃহবধূর ওপর স্বামীর অ্যাসিড নিক্ষেপে গুরুতর আহত হয়েছেন।এ ঘটনায় এক বৃদ্ধকে আটক করেছে পুলিশ।

অভয়নগর উপজেলার নোয়াপাড়া শিল্প এলাকায় যশোর জুট ইন্ডাস্ট্রিজের একজন কর্মচারী ইসলাম মোল্লা (৬২) তার দ্বিতীয় স্ত্রী হালিমা খাতুনের সাথে নোয়াপাড়া বাজারের কাছে জাফরপুর গ্রামে থাকতেন এবং তার প্রথম স্ত্রী কুষ্টিয়া জেলার অন্তর্গত কুমারখালীতে তার গ্রামের বাড়িতে থাকতেন। গত কয়েক বছরে দুই সন্তানের সাথে।হালিমা খাতুন যিনি একটি পাথর ভাঙার শিল্পে নিযুক্ত ছিলেন তিনি তার জীবিকার জন্য বাইরে চলে যান যা তার স্বামীর মধ্যে সন্দেহ জাগিয়ে তোলে এবং তাদের মধ্যে প্রায়ই পারিবারিক ঝগড়া হয়।কথা কাটাকাটির একপর্যায়ে ২৯ ডিসেম্বর রাতে ইসলাম মোল্লা তার স্ত্রীর গায়ে এসিড নিক্ষেপ করে এবং তার মুখমন্ডল ও শরীরে জখম হয়।প্রতিবেশীরা পুলিশকে খবর দিলে ঘটনাস্থলে গিয়ে তাকে আটক করে।

অন্য এক ঘটনায়, কালীগঞ্জ উপজেলার রহিমপুর গ্রামের শহিদুল ইসলাম তার স্ত্রী শাখিনা বেগমের ওপর এসিড নিক্ষেপ করেছে।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *